معلمان کلاس اول همراه دانش آموزان خود به پایه دوم می روند-راهبرد معاصر

معلمان کلاس اول همراه دانش آموزان خود به پایه دوم می روند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۰ درصد معلمانی که در سال تحصیلی گذشته معلم کلاس اول بودند؛ برای سال تحصیلی جدید، به همراه دانش آموزان خود، معلم کلاس دوم ابتدایی خواهند بود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 29
کد خبر: ۲۵۲۱۷۷

به گزارش راهبرد معاصر، حمیدرضا طریفی حسینی در نشست خبری با موضوع پروژه مهر با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته ۴۸ درصد دانش آموزان سال اولی تا ابتدای مرداد ۱۴۰۲ ثبت نام شده بودند؛ گفت: این عدد برای سال تحصیلی جدید تاکنون ۸۰ درصد است. به طور کلی ۹۰ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی ثبت نام شده اند که پیش بینی می‌کنیم تا پایان مرداد ماه به حد نصاب ۱۰۰ درصدی میزان ثبت نام دست یابیم. برای حدود ۹۰ درصد دانش آموزان ابتدایی هم کار کلاس بندی‌ها انجام شده است. خوشبختانه از پیک ثبت نام و کلاس بندی‌ها عبور کردیم و در حال سازماندهی معلمان هستیم.

 

وی با بیان اینکه وضعیت ساماندهی معلمان در استان‌های مختلف متفاوت است؛ گفت: در استان‌هایی مانند البرز و خوزستان بیش از ۸۰ درصد معلمان ساماندهی شدند. اولویت کاری ما در حال حاضر ساماندهی معلمان و پس از آن بحث توانمندسازی آنان است.

 

طریفی حسینی با بیان اینکه چند اقدام در پروژه مهر تعریف شده است گفت: ما پروژه مهر را برای کیفیت بخشی به تدریس معلمان در طول سال تحصیلی جدید در نظر گرفته‌ایم. به موازات پیگیری مسائل جاری مدرسه، رویکرد ما رشد آموزش‌های کیفی است. ما از بحث فضای مدرسه و ثبت نام دانش آموزان عبور کردیم و به دنبال توانمندسازی و افزایش توانمندی معلمان هستیم. بخشی از معلمان کلاس اول ابتدایی قرار است در نظام دوره‌ای خدمت خود را داشته باشند. ۳۰ درصد معلمانی که در سال تحصیلی گذشته معلم کلاس اول بودند؛ برای سال تحصیلی جدید، به همراه دانش آموزان خود، معلم کلاس دوم ابتدایی خواهند بود.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۶۰ ساعت آموزش ضمن خدمت برای تمامی معلمان مقطع ابتدایی در نظر گرفته شده است که این توانمندسازی به اقتضای نیازهای معلمان، مدرک تحصیلی و محل خدمت آنان طراحی شده است./ مهر

ارسال نظر